۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

ویژه شهادت امام سید العابدین علیه السلام

  • آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)

سالروز  شهادت سید الساجدین،فخرالعابدین امام علی ابن حسین علیه السلام تسلیت باد.
 سخنان گوهر بار امام زین العابدین علیه السلام
بهترین کلید گشایش کارها، راستگویی است،و بهترین مهر پایانی وفاداری است.

و اما حق همنشین اینست که او را به خوبی بپذیری و به او خوش آمد بگویی و در گفتگو با او با انصاف رفتار کنی.
همه خیر در اینست که انسان خود نگهدار باشد.
امام سجاد در واقعه کربلا حضور داشت وپس از شهادت پدرش امام ثارالله علیهالسلام در راس بازماندگان خاندان حسینی ، ابلاغ پیام قیام و شهادت سرخ آن حضرت را بر عهده گرفت وبا سخنرانیها و مناظرات خود، به افشای چهره پلید حکومت اموی وبیدار ساختن افکار عمومی پرداخت.برای رهایی از ذلت و بردگی و باز یاری عزت و آزادگی و فراهم ساختن زمینه برای یکانقلاب ریشه دار و بنیادی در سطحی گسترده بر ضد بیداد و خفقان وتحریف حقایق ، راهی جز آگاهی و بیدارسازی و روشنگری مردم نیست.لذا امام به جمعیتی که بیشتر برای تماشای اسیران آمده بودند اشاره کردندکه سکوت کنند،وهمه ساکت شدند.آنگاه پس از ستایش و درود خدای متعال فرمود:مردم آنکه مرا میشناسد، و آنکه مرا نمی شناسد خود را بدو می شناسانم: من علی فرزند حسین فرزند علی ابی طالبم.من پسر آنم که حرمتش را در هم شکستند، دارایی ومال او را به غارت بردند...وکسان او را اسیر کردند،من پسر آنم که در کنار نهر فراتش سربریدند،در حالی که به کسی ستم کرده و نه با کسی مکری بکار برده بود.من پسر آنم که او را از قفا سر بریدند و این مرا فخری بزرگ است.مردم، شما به پدرمنامه ننوشتید؟ و با اوبیعت نکردید؟وپیمان نبستید؟و به اوخیانت نکردید؟وبه پیکار اونخاستید؟چه زشت کاری وچه بد اندیشه وکرداری؟
اگر رسول خدا به شما بگوید: فرزندان مرا کشتید وحرمت مرا در هم شکستید،شما از امت من نیستید به چه رویی به او خواهید نگریست؟امام فرمود:خدا بیامرزد کسی را که پند مرا بپذیرد و بخاطر خدا و رسول آنچه میگویم در گوش گیرد.سیرت ما باید چون سیرت رسول خدا باشد که نیکو ترین سیرت است.همه گفتند:
پسر پیغمبر؛ما شنوا، فرمانبردار، و به تووفاداریم ، از تو نمی بریم ، با هر که گویی پیکار می کنیم ، و با هر کس خواهی در آشتی به سر می بریم. یزید را دستگیر می کنیم و از ستمکاران بر تو بیزاریم. علی بن حسین  علیه السلام گفت:هیهات.ای فریبکاران دغل باز، ای اسیران شهوت و آزمی خواهید با من هم کاری کنید که با پدرانم کردید؟ نه، به خدا هنوز زخمی که زدیده اید خون فشان است و سینه از داغ مرگ پدر و برادرانم سوزان. تلخی این غمها گلوگیر و اندوه من تسکین نا پذیر است و از شما می خواهم نه با ما باشید نه بر ما.و...

منبع:شرح زندگانی امام زین العابدین علیه السلاممر کز پژوهشهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر