۱۳۹۷ بهمن ۵, جمعه

وفات یا شهادت حضرت زهرا

❓چرا با وجود اميرالمؤمنين (عليه السلام) ، حضرت زهرا (عليها السلام) به پشت درب خانه رفتند ؟

سوال :

با توجه به اینکه عده ای تلاش دارند تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را وفات جلوه دهند ، استفاده از واژه  شهادت در پلاکاردهای هیأت های فاطمیه چگونه است؟
چرا حضرت زهرا-علیها السلام-با وجود حضرت على-علیه السلام- در خانه، در را باز کرد و یا اینکه چرا حضرت على-علیه السلام-با این همه شجاعت و مجاهدت ها ساکت مى نشیند تا این گونه همسرش جسارت شود؟

پاسخ :

 باسمه تعالی

بنا بر روایات ما و قراینی که در روایات اهل سنت آمده حضرت زهرا-سلام الله علیها-شهیده است و چرا حضرت علی-علیه السلام-پشت در نرفت چون حضرت فاطمه می دانست آنان به سراغ علی-علیه السلام- آمده اند و حضرت زهرا به عنوان دفاع از مقام ولایت آمدند پشت در و از آمدن حضرت زهرا پشت در فهمیدند که علی-علیه السلام-نمی خواهد به سقیفه بیاید لذا دستور حمله به خانه را صادر کردند و علی را طناب بسته و به طرف سقیفه کشان کشان می بردند که حضرت فاطمه از طناب چسبیدند  مانع کشاندن علی -علیه السلام-شدند که به قنفذ ملعون دستور داده شد که با تازیانه به دست حضرت فاطمه زد و فاطمه-سلام الله علیها- جای ضربه قنفذ را از علی-علیه السلام- مخفی نگه داشت.
وانگهی در منزل تنها حضرت علی نبود و عده ای از اصحاب بودند که در سقیفه شرکت نکرده بودند حتی آنان هم نرفتند به پشت در حضرت زهرا رفتند تا آنان را از بردن حضرت علی و اصحاب منصرف کنند که نشد و آن فاجعه عظیم را آفریدند.

محمّد حسینی الموسوی زنجانی

كانال رسمي
دفتر آية الله حسيني زنجاني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر