۱۳۹۷ دی ۱۷, دوشنبه

گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی

گزیده ای از بیانات حضرت آیت الله علوی بروجردی مدظله العالی در مراسم رونمایی از کتاب ""مقتل الزهراء فی مصائب انسیه الحوراء""

✅بسم الله الرحمن الرحیم

🔸السلام علیک ایتهالصدیقه الشهیده،

 🔻من پیش از شروع صحبتم، لازم است یک نکته را ذکر کنم. ضمن تشکر از مجری بزرگوار، این نکته را به ایشان یادآوری می‌کنم وقتی از بزرگان یاد می‌کنید، رعایت اشخاص و افراد را بفرمایید. مثلا وقتی نام مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان‌الله تعالی علیه ذکر می‌شود، اسم بنده بسیار حقیرتر از آن است که در ردیف ایشان ذکر شود. یعنی وقتی می‌خواهیم از بزرگان نام ببریم، به‌گونه‌ای باید باشد که این تفاوت در مراتب معلوم باشد. شما وقتی می‌خواهید از حضرت آیت‌الله العظمی وحید (روحی فداه) اسم ببرید چطور اسم می‌برید؟ به‌هرحال باید تفاوتی در این معانی باشد.

🔸عاشورا؛ شمّه‌ای از مصائب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها

🔻 دربارۀ فاطمه زهرا سلام الله علیها مسئله‌ای که باید به آن توجه و دقت شود این است که آنچه بر حضرت گذشته است، در شیعه و در تفکر شیعی اصل و اساس است؛ یعنی حذف این قصه از تاریخ آن‌طور که دیگران روایت می‌کنند یا آن را افسانه می‌خوانند مساوی است با حذف تفکر شیعه. توجه داشته باشیم که آنچه ما از مصائب کربلا می‌گوییم گوشه‌ای از مصائبی است که بر حضرت صدیقه گذشته است. همان‌طور که خود سیدالشهدا علیه‌السلام می‌فرمایند: «قتلنی فلان و فلان...». این واقعیت دارد و اساس صدیقۀ کبری است.

🔸حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها؛ میراث‌دار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

🔻 بعد از شهادت رسول اکرم صلی‌ الله‌ علیه و آله آن کسانی که سال‌ها برای نابودی اسلام نقشه کشیده بودند، باز دست به کار شدند. این حرف ما شیعیان نیست، بلکه دیگران هم در کتاب‌هایشان نوشته‌اند، برای مثال عبدالله علائلی حزب بنی‌امیه را در زمان پیغمبر اکرم حزب فعالی می‌داند. ائتلاف‌ها در عصر خود رسول اکرم واقع شده بود. کسانی که در آن قصۀ عقبه و ترور رسول‌الله شرکت داشتند، در تاریخ فراموش نمی‌شود. برخی می‌خواهند از کنار این وقایع راحت عبور کنند و به آن بی‌اعتنا باشند، ...

🔹لازم به ذکر است متن کامل بیانات در سایت حضرت آیت الله علوی بروجردی به آدرس ذیل قرار دارد.

@alaviboroujerdi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر