پست های پرطرفدار

۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

فضائل الشيعه

حديث شماره1:شيخ صدوق در كتاب فضائل الشيعه آورده است ابن عمر گفت از رسول خدا راجع به اميرالمومنين علي عليه السلام  سوال كرديم،حضرت ناراحت شد و فرمود:
عده اي در مورد علي گفتگو و كنجكاوي مي كنند،آنها از اين كارشان چه منظوري و چه قصدي دارند؟جايگاه او نزد خدا،همانند جايگاه من نزد پيش خداست.
بدانيد:هركس علي را دوست داشته باشد،مرا دوست داشته است و هر كس مرا دوست داشته باشد خدا از او راضي مي شود و هر كس خدا از او راضي باشد،بهشت پاداش اوست.بدانيد .هركس علي را دوست داشته باشد،از دنيا خارج نمي شود ،تا اينكه از حوض كوثر بنوشد و از درخت طوبي بخورد و جاي خود را در بهشت بيند.بدانيد هركس علي را دوست داشته باشد،نماز و روزه اش مورد تقبل خداست و دعايش مستجاب ميگردد.
بدانيدهر كس علي را دوست داشته باشد،ملائكه براي او طلب آمرزش و مغفرت ميكنند و درب هاي هشتگانه بهشت بر روي او گشوده مي شود ،تا از هر دري كه ميخواهد بدون حساب وارد شود.
بدانيد هر كس علي را دوست داشته باشدخداوند در قيامت،نامه اعمالش را به دست راستش خواهد داد و حسابرسي از او ،مثل حسابرسي از پيامبران است.
بدانيدهر كس علي را دوست داشته باشد ؛ خداوند سكرات و سختي هاي مرگ را بر او آسان مي كند و قبرش را براي او ،باغي از باغهاي بهشت قرار مي دهد.
بدانيد هركس علي را دوست داشته باشد،خداوند به تعداد هر رگي كه در بدن اوست،حورالعين به او مي بخشد و شفاعتش در مورد هشتاد نفر از اقوام و نزديكانش پذيرفته مي شود و به تعداد هر مويي كه در بدنش روئيده، حوريه و شهري در بهشت براي او خواهد بود.
بدانيد هر كس علي را دوست داشته باشد،خدا وند فرشته مرگ را هنگام جان دادن، به صورتي نزد او مي فرستد كه به نزد پيامبران مي فرستدو ترس نكير و منكر را از او بر مي دارد و چهره اش را سفيد و نوراني مي گرداند و او را با حمزه سيدالشهدء محشور ميفرمايد.
بدانيد هركس علي را دوست داشته باشد،خداوند حكمت را در دل او ثابت مي فرمايد و زبانش را بدرستي و راستگويي ميكند و از لغزش و خطا محافظتش مي فرمايد و در هاي رحمت خود را مي گشايد.
بدانيد:هركس علي را دوست داشته باشد، فرشته ها از زير عرش صدايش ميكنند و مي گويند:اي بنده خدا؛ عملت را از نو شروع كن كه خداوند تمام گناهان تو را بخشيده است.
بدانيد:هر كس علي را دوست داشته باشد ، تاجي بر سرش گذاشته و لباس هاي عزت بر وي پوشانده مي شود.
بدانيد:هر كس علي را دوست داشته باشد ، همانند برق جهنده از پل صراط مي گذرد.
بدانيد:هر كس علي را دوست داشته باشد، از آتش جهنم در امانخواهد بود و اجازه عبور از صراط به او داده ميشود و براي او حسابرسي نيست و ديوان عمل او را باز نمي كنند و اعمال او را نمي سنجند و به او ميگويند كه بدون حساب وارد بهشت شود.
بدانيد:هر كس علي را دوست داشته باشد، فرشتگان با او مصاحفه مي كنند وپيامبران او را زيارت مينمايند و خداوند متعالآرزوهايش را بر آورده مي سازد.هر كس خاندان محمد صلي الله را دوست بدارد،از حسابرسي و سنجش اعمال و لغزش از پل صراط، در امان خواهد بود.
هر كسي بر دوستي خاندان محمد صلي الله بميرد،من ضامن همنشيني او با پيامبران، دربهشت هستم.
دوري كنيد از اينكه بر دشمني خاندان محمد صلي الله بميريد؛چون بوي بهشت  را استشمام نخواهيد كرد.
ابو رجاءگفت:حماد بن زيد به محبت خاندان محمد افتخار ميكرد و مي گفت: اصل قبولي اعمال اين است.»
فضائل الشيعه شيخ صدوق (ره)صفحه13و14
حديث شماره 2:امام سجاد عليه السلام فرمود:رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:دوستي با اهل بيت من،در هفت جايگاه ترسناك براي شما مفيد است:
1)هنگام مرگ.2)در قبر.3)موقع بر خاستن از قبور.4)وقت باز شدن پرونده اعمال.5)در حسابرسي.6)هنگام سنجش اعمال.7)عبور از پل صراط.
فضائل الشيعه شيخ صدوق.ص 15

هیچ نظری موجود نیست: