پست های پرطرفدار

۱۳۹۷ دی ۱۸, سه‌شنبه

سخن محقق


سخن محقق:

اثر پیش رو ، ثمره ي تلاش و تحقیقات وسیع در جهت پاسخگویی به

شبهه افکنی هایی از سوي مواضع سؤال برانگیز در سطح جهانی می باشد که سعی بر متزلزل و کم رنگتر نمودن اعتقادات پیروان ادیان الهی علی الخصوص دین مبین اسلام را داشته و دارند.

که خداوند متعال در این خصوص می فرماید:او کسى است که این کتاب [آسمانى] را بر تو نازل کرد، که قسمتى از آن، آیات (محکم[ صریح و روشن] است؛ که اساس این کتاب مى باشد؛ [و هر گونه پیچیدگى در آیات دیگر، با به اینها، برطرف مى گردد.] و قسمتى از آن، (متشابه) است [= آیاتى که به خاطر بالا بودن سطح مطلب و جهات دیگر، در نگاه اول، احتمالات مختلفى در آن مى رود؛ ولى توجه به آیات محکم، تفسیر آنها آشکار مى گردد.] اما آنها که در قلوبشان انحراف است، به ددنبال متشابهاتند، تا فتنه انگیزى کنند [و مردم را گمراه سازند]؛ و تفسیر [نادرستى] براى آن مى طلبند؛ در حالى که تفسیر آنها را، جز خدا و راسخان در علم، نمى دانند. [آنها که به دنبال فهم و درك اسرارِ همه آیات قرآن در پرتو علم و دانش الهى] مى گویند: (ما به همه آن ایمان آوردیم؛ همه از طرف پروردگارِ ماست.) و جز صاحبان عقل، متذکر نمى شوند [و این حقیقت را نمى کنند].

سوره ي آل عمران / آیه ي 7

همین امر ، این بنده ي خاطی را ملزم به تحقیق و بررسی در پیرامون رفع ایرادات وارده به دین مقدس اسلام نموده که سعی بر پاسخگویی ، دروحله ي نخست ازکلام حضرت حق و احادیث و روایات معتبر ائمه ي اطهارعلیهماالسلام ودر وحله ي بعد ، از علما و مفسرین عالیقدر اسلام بخصوص آثار و نکته نظرات آیت ا... میرزا یدا... دوزدوزانی نموده است.

البته گفتنی است ، علی رغم سعی و تلاش وافر در بی نقص ارائه دادن اثر ، لیک داراي نواقصات و امکان وجود غلط هاي چاپی در اثناء مطالب می باشد که از شماخواننده ي محترم خواهشمند است با متذکر شدن ، در اصلاح آن، ما را راهنمایی نمائید. در آخر از همکاري صمیمانه ي اشخاصی که در به ثمر رسیدن این کتاب ، یاري و همدلی نموده اند ، بخصوص آقایان احد ساعی ور ، سید حمزه سید رضایی ، بانوان شهلا چشم و قابل نژاد و علی الخصوص عنایت ویژه اداره پاسخ گویی به سوالات دینی آستان قدس رضوي ، آقایان قهرمانی ، طالبی و دیگرعزیزان تشکر و سپاس خود را اعلا م داشته و علودرجات و کسب انتهاي کمال ایشان از جانب پروردگار جهانیان می باشم.

حقیر عارف قابل نژاد

هیچ نظری موجود نیست: