پست های پرطرفدار

۱۳۹۷ بهمن ۲۰, شنبه

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله علوی بروجردی حفظه‌الله به مناسبت ایام فاطمیه دوم


✅گزیده بیانات حضرت آیت‌الله علوی بروجردی حفظه‌الله به مناسبت ایام فاطمیه دوم در پایان درس خارج فقه، چهارشنبه، 1397/11/17


✅بسم الله الرحمن الرحيم

✔️ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها؛ حجّت بزرگ تشیّع

🔻اين توجه باشد كه اگرچه علما بر فاطمیه دوم خيلي تاكيد مي‌كنند و ما هم اين تاكيد را داريم اما اين به معناي آن نيست كه فاطميه اول كمرنگ بشود چون فاطميه اول هم موضوعيت دارد و وجه قوی دارد و مرحوم شیخ كليني قول هفتادوپنج روز یعنی فاطمیه اول را نقل می‌کند و اصلا نودوپنج روز را ذكر نمي‌كند.

🔻يكي از بزرگترين حجت‌هاي ما شیعیان براي عرضه خودمان، فاطمه زهرا سلام‌الله‌عليها است؛ يعني حجیّت فاطمه زهرا، حجیتی است كه قابل فرار نيست و سوالاتي مطرح است.

🔻سوال اول این است که وقتي امام مجتبي علیه‌السلام را با سم شهيد كردند، به چه مناسبت در جايي كه حدیث جعلی «نحن معاشر الانبياء ‌لا نورث» را نقل کردید همسر پيامبر به عنوان ادعاي ارث مانع از دفن آن‌حضرت در کنار جدش مي‌شود؟

🔻سوال دوم این است که آیا به فاصله دو ماه باید اين دختر در آن شرايط مظلومانه شهید بشود و آن تعرضات واقع بشود و او را اذیت کنند؟ مگر آزار و اذیت او، آزار و اذیت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله نیست؟

🔻سوال سوم این است که چرا تشییع دختر پيامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله باید شبانه و مخفیانه و غريبانه باشد و جاي دفنش را حتی يك مسلمان هم نبايد بلد باشد؟ چرا قبرش مخفي است؟ چرا او را شب دفن مي‌كنند؟ چرا تشيیع جنازه عمومي ندارد؟

🔻سوال چهارم این است که چطور ممکن است افرادی که مغضوب فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و خدای‌تعالی هستند شایسته خلافت پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و زمامداری اسلام باشند؟

🔻بنابراین حضرت صديقه سلام‌الله‌عليها مشعل فروزاني در طول تاریخ شده است و علاوه بر اينكه نشان‌دهنده راه و اصالت است، نشان می‌دهد چه بر سر خلافت اسلامي و حكومت اسلامي آوردند و چگونه لباس اسلام اصيل را از تن اين اسلام خارج كردند و لباس جاهليت را به آن پوشاندند و اين علت را نشان مي‌دهد.

🔻فاطمه زهرا حجتی است برای ما که آقايان عامه نتوانستند آن را انكار كنند و دليل محكمی براي ما است که هر كسي به مدينه برود قبر تمام همسران و اصحاب و اعمام وعمّات و خالات پيامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را می‌بیند اما قبر دختر پيامبر كجا است؟

🔻بنابراين آنچه ما در فاطميه داريم ميراث بسيار بزرگي است که باید قدر بدانيم چون اين ميراث است كه تفكر شيعه را زنده نگه داشته است و مسئله اين نيست كه ما بخواهیم به اين و آن هجمه کنیم بلکه مي خواهيم به صورت تحقیقی و نه از کتب شیعه که از کتاب‌های عامه بگوييم به فاطمه زهرا چه گذشته است.

🔻دغدغه او فدک نبود؛ ملك تو عرش و ملكوت خدا است كي به هواي فدك خيبري؛ برای فاطمه زهرا فدك چیست؟ بله آنها بچگانه تصميم گرفتند كه اهل بیت علیهم‌السلام دستشان از اموال كوتاه و خالی باشد تا ساقط بشوند و به خیال خودشان به نفع آنها بوده است و به اصطلاح سیاستی داشتند که طي كردند و بعدها فدك را ائمه علیهم‌السلام به تمام كشورهاي اسلامي سرايت دادند.

هیچ نظری موجود نیست: