پست های پرطرفدار

۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

حضرت ابوطالب پدر امیر المومنین علیه السلام


  سالگرد رحلت حضرت ابوطالب پدرحضرت

 امیر المومنین علیه السلام تسلیت و تعزیت باد


 عبدالمطلب ده فرزند داشت، یکى از آنان ابوطالب عموى پیغمبر(صلى الله علیه وآله) و پدر محترم حضرت على(علیه السلام) بود. نام ابوطالب یا عبد مناف (عبدالعالى) یا عمران مى باشد. ابوطالب شخصى مؤمنى بود در نصرت به رسول خدا(صلى الله علیه وآله) لحظه اى کوتاهى نکرد، بعد از وفات حضرت آمنه(علیها السلام) کفالت پیغمبر(صلى الله علیه وآله) را ابتدا عبدالمطلب(رحمه الله) و بعد ابوطالب(رحمه الله) بر عهده داشت. و تا دَمِ مرگ، پیامبر(صلى الله علیه وآله) را یارى نمود. حضرت ابوطالب(رحمه الله) در سال دهم بعثت از دنیا رحلت نمود. رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) در مصیبت آن بزرگوار بسیار متأثر و محزون شد و از شدت حزن چند رزو در خانه نشست و بیرون نیامد. در تشیع جنازه ایشان بسیار گریست و فرمود: اى عمو تو در هیچ کارى مرا تنها نگذاشتى و حامى من بودى و دین خدا را یارى کردى، خداوند متعال به تو جزاى خیر دهد. قبر مبارک حضرت ابوطالب(رحمه الله) در حجون مکه مى باشد.
ناگفته نماند که حضرت ابوطالب(رحمه الله) مسلمان و مؤمن از دنیا رفت، چنانکه امام باقر(علیه السلام)فرموده «ماتَ ابُوطالِب بن عَبدُ الْمُطَلِب مُسْلِماً مُؤمِناً».
محبت و تربیت و یارى نمودن و دشمنى با دشمنان و دوستى با دوستان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و تصدیق ایشان و امرکردن دو فرزندش على(علیه السلام) و جعفر به ایمان آوردن آنچه پیامبر(صلى الله علیه وآله)آورده. همه دلیل بر ایمان ابوطالب(رحمه الله)است.(1)
___________
1-حوادث الایام، صفحه 157
.

هیچ نظری موجود نیست: